Mitä on inbound-markkinointi?

Inbound-markkinointi on jopa 10 kertaa perinteistä markkinointia (outbound-markkinointi) tehokkaampaa*. Mistä inbound-markkinoinnissa on kyse?

Inbound-markkinointi on markkinointimalli, joka perustuu siihen, että potentiaalinen ostaja itse ottaa yhteyttä markkinoijaan. Inbound-markkinointi pyrkii siihen, että asiakas päätyy kosketuksiin markkinoijan tarjoaman hyödyllisen sisällön kanssa omasta aloitteestaan etsiessään tietoa. Inbound-markkinoinnissa keskeistä on asiakkaan suostumus vastaanottaa markkinoijan tarjoamaa tietoa.

Asiakkaan ongelmien ratkaisemiseen keskittyvä sisältö on inbound-markkinoinnin perusta. Blogien, oppaiden ja muun laadukkaan asiantuntijasisällön avulla pystytään houkuttelemaan potentiaaliset asiakkaat yrityksen vaikutuspiiriin. B2B-yrityksille inbound-markkinointi tarjoaa lyömättömiä etuja.

(*Gartner, 2012)

Lataa-opas-outboundista-inboundiin

Ota yhteyttä

Keskustellaan siitä, miten voimme auttaa sinua!

Miten Inbound-markkinointi toimii?

Kaava tuloksekkaaseen inbound-markkinointiin:

Löydy ja palvele

Ymmärtämällä asiakkaiden ostokäyttäytymistä voidaan rakentaa asiakkaita kiinnostavia ja heitä ostoprosessin eri vaiheissa auttavia sisältöjä. Ostajapersoonien avulla laaditut sisällöt puhuttelevat asiakkaita paremmin ja vastaavat asiakkaiden mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Hyödyntämällä sosiaalista mediaa tavoitetaan hakukoneiden lisäksi kiinnostuneet ostajat heidän käyttämiensä sosiaalisten verkostojen kautta. Sisällöt ja sosiaalinen media toimivat inbound-markkinoinnissa erinomaisesti yhteen. "Content is fire, social media is gasoline", kuten Jay Baer on sanonut.

Ohjaa ja konvertoi

Pelkkä kasvava kävijävirta kotisivuille ei vielä tarkoita, että olet onnistunut. Tarjoamalla potentiaaliselle ostajalle hänelle arvokasta tai häntä viihdyttävää sisältöä on todennäköistä, että sisältöjä vastaan saat pyytäessäsi hänen yhteystietonsa. Jokainen yhteystietonsa antanut ei tietenkään ole vielä valmis ostamaan. Siksi on tärkeää tunnistaa joukosta ne, jotka ovat tarpeeksi kiinnostuneita juuri nyt. Mikäli potentiaalinen ostaja on kiinnostunut, tarve on oikea ja budjetti on kunnossa, mutta ajoitus ei osu vielä nappiin, autamme rakentamaan ns. hoivakampanjan. Sen avulla pidämme yrityksesi asiakkaan mielessä, kunnes ostaminen on ajankohtaista.

Analysoi ja kehitä

Myyntivalmiiden liidien tunnistaminen ja niiden laadullistaminen on elintärkeää, jotta yritys voi toimia myynnissään tehokkaasti. Mikään ei ole myyjien kannalta turhauttavampaa kuin saada käsittelyyn liidi, joka ei ole vielä valmis ostamaan. Tässä jatkuvassa toiminnan kehittämisen sekä oppimisen prosessissa voimme pitkän analytiikkakokemuksemme avulla auttaa ja nopeuttaa kehitystä. Kehitysprojektin avulla laadukkaiden liidien määrä ja konversioprosentti parantuvat huomattavasti. Tämä puolestaan näkyy niin kasvaneena liikevaihtona, motivoituneempana myyntityöskentelynä kuin parantuneena tuloksena.

Miten inbound-markkinointi vaikuttaa tuloksiin?

Laske inbound-markkinoinnin tuottolaskurin avulla, miten hyötyisit inbound-markkinoinnista!

Inbound-markkinoinnin palvelumme

Tarjoamme suunnittelun, optimoinnin, sisällöntuotannon sekä markkinointijärjestelmät ja niiden hyödyntämisen

Inbound-markkinointisuunnitelma

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tuottava inbound-markkinointisuunnitelma huomioi asiakkaasi (ostajapersoonat + ostoprosessin), käyttää tehokkaasti hyödyksi yrityksen omia kanavia tavoittaa asiakkaat ja varmistaa, että laadukkaat sisällöt päätyvät kiinnostuneiden asiakkaiden silmien eteen hakukoneiden tai sosiaalisen median kautta.

Sisällöntuotanto

Meidän kanssamme työskenteleminen on joustavaa. Saat apumme käyttöösi sisällöntuotannossa projektiperusteisesti tai jatkuvana yhteistyönä, kumpi vain sinulle paremmin sopii. Kun et halua, osaa tai ehdi tuottaa sisältöjä itse, Advance B2B auttaa. Toteutamme puolestanne tai yhdessä kanssanne laadukkaita, liidejä tuottavia sisältöjä tekstistä liikkuvaan kuvaan.

Julkaisu ja järjestelmät

Autamme valitsemaan tarpeisiisi sopivat markkinointijärjestelmät, joiden avulla inbound-markkinointisi saadaan tuottamaan positiivista ROI:ta jo sijoituksen alusta asti. Olemme Hubspotin kumppani Suomessa ja kauttamme saat Hubspotin käyttöösi.

Advance B2B on Hubspotin Platinum-tason kumppani Suomessa

Ota yhteyttä

Keskustellaan siitä, miten voimme auttaa sinua!